logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

13 powodów dlaczego nie możesz schudnąć

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietę!

Tagi

13 powodów dlaczego nie możesz schudnąć

13-powodow-512x363.jpg

Dlaczego nie możesz schudnąć?

Walczysz z nadmiarem kilogramów już od dawna i nic nie działa?  Jako dietetyk kliniczny często spotykam się z takim problemem w moim gabinecie. Kiedy chodzi o zbędne kilogramy myślimy, że wystarczy mniej jeść i więcej się ruszać, a to niestety nie działa.

Przeszukując źródła naukowe natrafiłam na wiele materiałów mówiących o tym, że otyłość to efekt:

  • zaburzeń hormonalnych,
  • stanów zapalnych,

a nie nadwyżki kalorii w diecie.

Przypominasz sobie, kiedy rozpoczęły się Twoje problemy z wagą? Najczęściej po podjęciu pracy, w sytuacjach stresowych, przy pracy zmianowej lub po prostu w momencie rozpoczęcia pierwszej diety, a później już było tylko coraz gorzej.

Co może powodować tycie?

Często słyszę, że problemem jest tarczyca, geny, brak ruchu, ale to jest tylko ułamek prawdy. Co może bezpośrednio lub pośrednio powodować tycie?
  1. Brak aktywności na świeżym powietrzu (nie chodzi tu o kalorie).
  2. Brak regularnego przebywania na powietrzu (działanie słońca, nawet przez chmury ma zbawienny wpływ na gospodarkę hormonalną).
  3. Brak kontaktu z przyrodą (codziennie! łąka, las, park, góry, jezioro).
  4. Chodzenie spać po 22:00.
  5. Sen krótszy niż 7 godzin.
  6. Styl życia typu „sowa”.
  7. Zaglądanie po 18:00 w telefon bądź telewizor (niebieskie światło zaburza wytwarzanie dobroczynnego hormonu melatonina odpowiedzialnego m.in. za regenerację organizmu).
  8. Przeglądanie mediów społecznościowych wieczorami, czy oglądanie wiadomości w telewizji (stres powoduje wytwarzanie kortyzolu, hormonu który może powodować wzrost wagi i wzrost poziomu cukru we krwi).
  9. Brak kontaktów międzyludzkich (badania pokazują, że dobre relacje z innymi ludźmi i poczucie szczęścia mają większy wpływ na zdrowie i prawidłową masę ciała niż sama dieta i nie chodzi tu oczywiście o relacje fejsbukowe).
  10. Mocno przetworzona żywność (puszkowana, konserwowana, smażona, proszkowana, nie przypominająca tego co mogły znaleźć w sklepach nasze babcie kiedy były młode).
  11. Poczucie nieszczęścia, smutek, żal (często zajadamy).
  12. Problem z jelitami.
  13. Alergie i nietolerancje pokarmowe (najczęściej Twój organizm mówi Ci o tym kiedy masz po czymś pryszcze, katar, śluz w gardle, wzdęcia, zaparcia, biegunki, zgagę – jeśli namierzysz taki produkt po prostu go nie jedz!)

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor



Iwona Wierzbicka

Dlaczego nie możesz schudnąć?

Walczysz z nadmiarem kilogramów już od dawna i nic nie działa?  Jako dietetyk kliniczny często spotykam się z takim problemem w moim gabinecie. Kiedy chodzi o zbędne kilogramy myślimy, że wystarczy mniej jeść i więcej się ruszać, a to niestety nie działa.

Przeszukując źródła naukowe natrafiłam na wiele materiałów mówiących o tym, że otyłość to efekt:

  • zaburzeń hormonalnych,
  • stanów zapalnych,

a nie nadwyżki kalorii w diecie.

Przypominasz sobie, kiedy rozpoczęły się Twoje problemy z wagą? Najczęściej po podjęciu pracy, w sytuacjach stresowych, przy pracy zmianowej lub po prostu w momencie rozpoczęcia pierwszej diety, a później już było tylko coraz gorzej.

Co może powodować tycie?

Często słyszę, że problemem jest tarczyca, geny, brak ruchu, ale to jest tylko ułamek prawdy. Co może bezpośrednio lub pośrednio powodować tycie?
  1. Brak aktywności na świeżym powietrzu (nie chodzi tu o kalorie).
  2. Brak regularnego przebywania na powietrzu (działanie słońca, nawet przez chmury ma zbawienny wpływ na gospodarkę hormonalną).
  3. Brak kontaktu z przyrodą (codziennie! łąka, las, park, góry, jezioro).
  4. Chodzenie spać po 22:00.
  5. Sen krótszy niż 7 godzin.
  6. Styl życia typu „sowa”.
  7. Zaglądanie po 18:00 w telefon bądź telewizor (niebieskie światło zaburza wytwarzanie dobroczynnego hormonu melatonina odpowiedzialnego m.in. za regenerację organizmu).
  8. Przeglądanie mediów społecznościowych wieczorami, czy oglądanie wiadomości w telewizji (stres powoduje wytwarzanie kortyzolu, hormonu który może powodować wzrost wagi i wzrost poziomu cukru we krwi).
  9. Brak kontaktów międzyludzkich (badania pokazują, że dobre relacje z innymi ludźmi i poczucie szczęścia mają większy wpływ na zdrowie i prawidłową masę ciała niż sama dieta i nie chodzi tu oczywiście o relacje fejsbukowe).
  10. Mocno przetworzona żywność (puszkowana, konserwowana, smażona, proszkowana, nie przypominająca tego co mogły znaleźć w sklepach nasze babcie kiedy były młode).
  11. Poczucie nieszczęścia, smutek, żal (często zajadamy).
  12. Problem z jelitami.
  13. Alergie i nietolerancje pokarmowe (najczęściej Twój organizm mówi Ci o tym kiedy masz po czymś pryszcze, katar, śluz w gardle, wzdęcia, zaparcia, biegunki, zgagę – jeśli namierzysz taki produkt po prostu go nie jedz!)

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor

Iwona Wierzbicka
8 sierpnia 2017

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

7 sposobów na jesienną chandrę

Szarość, chłód czy deszcz powodują zniechęcenie do działania. Najchętniej wybralibyśmy koc i ciepły napój. Jak najbardziej jest to czasem potrzebne, ale warto pamiętać o kilku istotnych aspektach zapobiegających wystąpieniu takiej sytuacji. Pierwszym krokiem do poprawienia…

WIĘCEJ >

Miesiąc bez szamponu i odżywki

Postanowiłam przez miesiąc nie stosować szamponu. 30 dniowy eksperyment. Zobacz zmagania dzień po dniu.

WIĘCEJ >

Co lepsze mleko krowie czy mleko roślinne?

MLEKO KROWIE Pij mleko będziesz miał mocne kości, pij mleko jak chcesz być duuuuży i silny i taki sławny jak nasze gwiazdy….. Jesteśmy jedynymi ssakami na tej planecie, które w wieku dorosłym spożywają mleko innego…

WIĘCEJ >

Radio Opole: Diety cud w sieci

W rozmowie dla Radia Opole Iwona Wierzbicka mówi o dostępnych w sieci dietach cud, co było inspiracją do 10 zasad i czym jest grupa 30-dniowe wyzwanie.

WIĘCEJ >