logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

5 sposobów na skuteczną dietę

Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietę!

Slider

Tagi

5 sposobów na skuteczną dietę

5-sposobow-na-skuteczna-diete.jpg

Przede wszystkim skuteczna dieta powinna być indywidualnie dobrana, uwzględniać stan zdrowia i aktywność fizyczną oraz zapewniać odpowiednią podaż makro- i mikroskładników.

Jedz regularnie

Bardzo ważna jest regularność w spożywaniu posiłków. Pozwala to z jednej strony kontrolować uczucie głodu oraz uniknąć podjadania między posiłkami, a z drugiej strony może być istotne dla samego procesu chudnięcia. Ma to miejsce np. w insulinooporności, kiedy konieczne jest wydłużanie przerw między posiłkami, aby nadmiernie wydzielana insulina miała szansę „opaść”.

Pij wodę

Dla prawidłowej pracy organizmu istotne jest odpowiednie nawodnienie. Oczywiście część wody, którą spożywamy pochodzi z żywności, należy jednak pamiętać o piciu wody. Ilość jaką powinniśmy wypijać zależy między innymi od masy ciała – powinno to być 30 ml na 1 kg masy ciała, tzn. osoba ważąca 60 kg powinna wypijać ok. 1,8 l, ale w upały, gdy zwiększa się utrata wody z potem, zdecydowanie więcej. To jaką wodę wybrać, zależy między innymi od stanu zdrowia, aktywności fizycznej, temperatury. Woda wysokozmineralizowana sprawdzi się latem oraz w czasie aktywności fizycznej, ale niekoniecznie u osób mających problem z nerkami np. kamicą nerkową – wtedy lepsza będzie nisko- lub średniozmineralizowana.

Kupuj żywność nieprzetworzoną

Każda dieta, niezależnie jaki ma cel, zakłada rezygnację z żywności wysokoprzetworzonej. Należą do niej dania typu fast food, ale również gotowe produkty np. instant, z bardzo długim składem (np. zupa pomidorowa, w której pomidory są wymienione na ostatnim miejscu albo nie ma ich wcale), ale też produkty typu light. Zdrowa dieta powinna zawierać przede wszystkim produkty gęste odżywczo, jak najbardziej naturalne, a najlepiej „przetwarzane” samodzielnie w domu.

Śpij

Sen jest niezbędny do prawidłowej regeneracji organizmu, ważna jest nie tylko ilość (7-8 godzin), ale również jakość. Aby w nocy odpowiednio się zregenerować, powinniśmy przespać kilka cykli (a każdy taki cykl powinien się składać z fazy snu głębokiego, płytkiego i czuwania) oraz najlepiej w godzinach 21:00/22:00-5:00/6:00. Brak snu (zwłaszcza u kobiet) wpływa na wzrost masy ciała, a praca zmianowa (czyli zaburzenie snu i cyklu dobowego) została uznana za czynniki pronowotworowy (u kobiet wzrost ryzyka nowotworu piersi). Wysypianiu się sprzyja również unikanie przed snem niebieskiego światła, które emitują telefon, komputer czy telewizor.

Bądź wytrwały

Oczywiście istnieją różne powody, dla których decydujemy się przejść na dietę – dla niektórych jest to chęć schudnięcia lub zwiększenia masy ciała, dla innych zniwelowanie dolegliwości zdrowotnych i poprawa stanu zdrowia, a dla innych po prostu profilaktyka i zdrowe odżywianie. Niezależnie od tego jaki jest cel, bardzo ważna jest wytrwałość w dążeniu do niego. Należy pamiętać, że zmiana będzie wymagać czasu oraz często pewnych wyrzeczeń, a przede wszystkim, że nie jest to zmiana na chwilę, a na całe życie.  Wytrwałość jest również szczególnie istotna, gdy osiągniemy swój cel (schudniemy lub poprawimy stan zdrowia) – ważne, aby nie rezygnować w obliczu sukcesu, tzn. jak już osiągniemy swój cel, należy dalej kontynuować prawidłowe odżywianie, a nie wracać do starych nawyków żywieniowych.

Potrzebujesz pomocy przy zbilansowaniu swojej diety? Umów się na konsultację: 796 122 070 lub [email protected] Pomożemy Ci poczuć się lepiej!

Uwaga: ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor



Joanna Zawadzka

Przede wszystkim skuteczna dieta powinna być indywidualnie dobrana, uwzględniać stan zdrowia i aktywność fizyczną oraz zapewniać odpowiednią podaż makro- i mikroskładników.

Jedz regularnie

Bardzo ważna jest regularność w spożywaniu posiłków. Pozwala to z jednej strony kontrolować uczucie głodu oraz uniknąć podjadania między posiłkami, a z drugiej strony może być istotne dla samego procesu chudnięcia. Ma to miejsce np. w insulinooporności, kiedy konieczne jest wydłużanie przerw między posiłkami, aby nadmiernie wydzielana insulina miała szansę „opaść”.

Pij wodę

Dla prawidłowej pracy organizmu istotne jest odpowiednie nawodnienie. Oczywiście część wody, którą spożywamy pochodzi z żywności, należy jednak pamiętać o piciu wody. Ilość jaką powinniśmy wypijać zależy między innymi od masy ciała – powinno to być 30 ml na 1 kg masy ciała, tzn. osoba ważąca 60 kg powinna wypijać ok. 1,8 l, ale w upały, gdy zwiększa się utrata wody z potem, zdecydowanie więcej. To jaką wodę wybrać, zależy między innymi od stanu zdrowia, aktywności fizycznej, temperatury. Woda wysokozmineralizowana sprawdzi się latem oraz w czasie aktywności fizycznej, ale niekoniecznie u osób mających problem z nerkami np. kamicą nerkową – wtedy lepsza będzie nisko- lub średniozmineralizowana.

Kupuj żywność nieprzetworzoną

Każda dieta, niezależnie jaki ma cel, zakłada rezygnację z żywności wysokoprzetworzonej. Należą do niej dania typu fast food, ale również gotowe produkty np. instant, z bardzo długim składem (np. zupa pomidorowa, w której pomidory są wymienione na ostatnim miejscu albo nie ma ich wcale), ale też produkty typu light. Zdrowa dieta powinna zawierać przede wszystkim produkty gęste odżywczo, jak najbardziej naturalne, a najlepiej „przetwarzane” samodzielnie w domu.

Śpij

Sen jest niezbędny do prawidłowej regeneracji organizmu, ważna jest nie tylko ilość (7-8 godzin), ale również jakość. Aby w nocy odpowiednio się zregenerować, powinniśmy przespać kilka cykli (a każdy taki cykl powinien się składać z fazy snu głębokiego, płytkiego i czuwania) oraz najlepiej w godzinach 21:00/22:00-5:00/6:00. Brak snu (zwłaszcza u kobiet) wpływa na wzrost masy ciała, a praca zmianowa (czyli zaburzenie snu i cyklu dobowego) została uznana za czynniki pronowotworowy (u kobiet wzrost ryzyka nowotworu piersi). Wysypianiu się sprzyja również unikanie przed snem niebieskiego światła, które emitują telefon, komputer czy telewizor.

Bądź wytrwały

Oczywiście istnieją różne powody, dla których decydujemy się przejść na dietę – dla niektórych jest to chęć schudnięcia lub zwiększenia masy ciała, dla innych zniwelowanie dolegliwości zdrowotnych i poprawa stanu zdrowia, a dla innych po prostu profilaktyka i zdrowe odżywianie. Niezależnie od tego jaki jest cel, bardzo ważna jest wytrwałość w dążeniu do niego. Należy pamiętać, że zmiana będzie wymagać czasu oraz często pewnych wyrzeczeń, a przede wszystkim, że nie jest to zmiana na chwilę, a na całe życie.  Wytrwałość jest również szczególnie istotna, gdy osiągniemy swój cel (schudniemy lub poprawimy stan zdrowia) – ważne, aby nie rezygnować w obliczu sukcesu, tzn. jak już osiągniemy swój cel, należy dalej kontynuować prawidłowe odżywianie, a nie wracać do starych nawyków żywieniowych.

Potrzebujesz pomocy przy zbilansowaniu swojej diety? Umów się na konsultację: 796 122 070 lub [email protected] Pomożemy Ci poczuć się lepiej!

Uwaga: ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor

Joanna Zawadzka
7 sierpnia 2018

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

schudnij w 30 dni

Schudnij w 30 dni z Ajwen

Zacznij z nami Twoje 30 dni do zdrowia. Schudnij bez wielkich wyrzeczeń.  Łatwe zasady, małe ograniczenia, a duży efekt. Mniej chleba, miej nabiału, śniadania białkowo-tłuszczowe. Popraw swoje zdrowie w 30 dni! Wyzwanie 30 dni Jeśli…

WIĘCEJ >

Aromaty – co może się kryć pod tym pojęciem

Aromat, aromaty, aromat naturalny, aromat identyczny z naturalnym - czy są bezpieczne? Tego nie wiem, zgodnie z ustawodawstwem tak... Podobno niektóre dzieci bardziej lubią produkty z aromatem truskawki niż z prawdziwą truskawką.

WIĘCEJ >

Dlaczego liczenie kalorii nie sprawdza się?

Na świecie jest kilka, kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy diet. Większość nie skuteczna, a może inaczej – skuteczna, ale po prostu ciężko na nich wytrwać. Często badania nad dietami wzajemnie wykluczają się, a autorzy kolejnych…

WIĘCEJ >

Emocje a jedzenie – jemy po to żeby żyć

Jedzenie bardzo często jest właśnie rodzajem ucieczki od emocji. Takie czynności powtarzane regularnie prowadzą nas niestety do uzależnienia od jedzenia. Kiedy emocje prowadzą nas w niewłaściwe nawyki?

WIĘCEJ >