logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Czy muszę jeść śniadanie i co jeść?

Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietę!

Slider

Tagi

Czy muszę jeść śniadanie i co jeść?

sniadanie-ajwendieta-czy-nalezy-je-jesc-1024x680.jpg

Śniadanie to podobno najważniejszy posiłek w ciągu dnia! Ale czy na pewno? Okazuje się, że wcale nie. Znam sporo osób, które zaczynają jeść od godziny 12:00 lub później. Niektórzy jedzą 5 posiłków w ciągu dnia, inni tylko 2 lub 1. Słowo „śniadanie” to pojęcie względne.

Pierwszy posiłek

Nazwijmy to „pierwszy posiłek”, a wtedy zdecydowanie łatwiej nam będzie dokonać innych wyborów żywieniowych niż standardowo przyjęte jako śniadaniowe. Dlaczego by nie zjeść kawałka mięsa, albo ryby czy jaja? Takie śniadanie daje duże poczucie sytości i pozwala nam wytrzymać nawet 6 godzin bez posiłku. Jedzenie rzadziej a bardziej treściwie powoduje stabilizację gospodarki węglowodanowo – insulinowej, co w efekcie skutkuje większym poziomem energii, mniejszym uczuciem senności, brakiem napadów typu „wilczy głód”, a przede wszystkim powoduje że jemy mniej i jesteśmy mile nasyceni.

Typowe śniadanie

Śniadanie typu: mleko, płatki, sok, kawa z mlekiem, słodka bułka dają szybką energię, która szybko wygasa powodując, że podjadamy już do końca dnia w myśl zasady często, a mało. Niestety ta zasada prowadzi do insulinooporności, otyłości, senności i zaburzeń hormonalnych.

Podejmij wyzwanie

Przez jeden miesiąc wybieraj na śniadanie tylko poniższe propozycje:

  • jaja + warzywa
  • zielony koktail z awokado (zajrzyj do naszej książki kucharskiej – będzie Ci łatwiej)
  • parówki (czytaj etykiety czy nie zawierają zbędnych dodatków)
  • kiełbaski + warzywa
  • frankfurterki + warzywa
  • kawałek mięsa + warzywa
  • zupa z warzywami i mięsem (bez ziemniaków, makaronu czy ryżu)
  • gulasz z warzywami

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor



Iwona Wierzbicka

Śniadanie to podobno najważniejszy posiłek w ciągu dnia! Ale czy na pewno? Okazuje się, że wcale nie. Znam sporo osób, które zaczynają jeść od godziny 12:00 lub później. Niektórzy jedzą 5 posiłków w ciągu dnia, inni tylko 2 lub 1. Słowo „śniadanie” to pojęcie względne.

Pierwszy posiłek

Nazwijmy to „pierwszy posiłek”, a wtedy zdecydowanie łatwiej nam będzie dokonać innych wyborów żywieniowych niż standardowo przyjęte jako śniadaniowe. Dlaczego by nie zjeść kawałka mięsa, albo ryby czy jaja? Takie śniadanie daje duże poczucie sytości i pozwala nam wytrzymać nawet 6 godzin bez posiłku. Jedzenie rzadziej a bardziej treściwie powoduje stabilizację gospodarki węglowodanowo – insulinowej, co w efekcie skutkuje większym poziomem energii, mniejszym uczuciem senności, brakiem napadów typu „wilczy głód”, a przede wszystkim powoduje że jemy mniej i jesteśmy mile nasyceni.

Typowe śniadanie

Śniadanie typu: mleko, płatki, sok, kawa z mlekiem, słodka bułka dają szybką energię, która szybko wygasa powodując, że podjadamy już do końca dnia w myśl zasady często, a mało. Niestety ta zasada prowadzi do insulinooporności, otyłości, senności i zaburzeń hormonalnych.

Podejmij wyzwanie

Przez jeden miesiąc wybieraj na śniadanie tylko poniższe propozycje:

  • jaja + warzywa
  • zielony koktail z awokado (zajrzyj do naszej książki kucharskiej – będzie Ci łatwiej)
  • parówki (czytaj etykiety czy nie zawierają zbędnych dodatków)
  • kiełbaski + warzywa
  • frankfurterki + warzywa
  • kawałek mięsa + warzywa
  • zupa z warzywami i mięsem (bez ziemniaków, makaronu czy ryżu)
  • gulasz z warzywami

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor

Iwona Wierzbicka
8 listopada 2017

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

Rozważania nad dietą – internet to dżungla

Czasami myślę, że niektórym nie zależy na przeczytaniu i spróbowaniu lecz na szukaniu dziury w całym, szukaniu kontrargumentów, szukaniu potwierdzenia, że to nie prawda, bo tak się żyje wygodnie - we własnym świecie komfortu.

WIĘCEJ >

Cukier to nałóg

Słodycze wpływają toksycznie na mózg, w przeciwnym wypadku człowiek nie robił by tego rodzinie. Życzymy sobie zdrowia na święta, na urodziny, podkreślamy magiczne: i przede wszystkim zdrówka, a później sru bombonierka, mikołaj czekoladopodobny, ciasteczko z

WIĘCEJ >

22 wskazówki jak być zdrowszym

Pij wodę! To najważniejszy płyn, który odpowiednio nawodni komórki i pomoże usunąć toksyny z organizmu. Nie pij herbat typu: zielona, czarna, czerwona – zawierają fluor, który działa szkodliwie na organizm. Pomiędzy posiłkami pij tylko czystą…

WIĘCEJ >

Terapia sokami, sokoterapia – moc soków

Iwona Wierzbicka dla Magaznu Strefa Trenera, o terapii zielonymi sokami, pozytywne właściwości i potencjalne zagrożenia jakie mogą wynikać z niedopasowania roślin i warzyw indywidualnie dla pacjenta.

WIĘCEJ >