logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Czy dieta może pomóc przy kompulsywnym objadaniu się?

Slide
Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietę!

Tagi

Czy dieta może pomóc przy kompulsywnym objadaniu się?

czy-dieta-moze-pomoc-przy-kompulsywnym-objadaniu-sie

Skuteczne leczenie tego zaburzenia odżywiania się wymaga współpracy wielu specjalistów – psychiatry, psychologa, psychoterapeuty i dietetyka.Podstawą leczenia jest leczenie psychoterapeutyczne, a na pewnym etapie terapii ważna jest praca z dietetykiem.

Dlaczego dietetyk?

Dokładny plan żywieniowy pomaga opanować objawy – najpierw ograniczyć, a później wyeliminować epizody kompulsywnego objadania się.
U osób z kompulsywnym objadaniem się istotne jest wprowadzenie regularnych posiłków i przekąsek, zrównoważenie diety pod względem ilościowym i jakościowym. Dzięki temu odżywianie staje się czymś systematycznym, możliwym do planowania.

Kontrola i porządek

Zaplanowana dieta daje poczucie ładu i odpowiedzialności, a więc kontroli sytuacji. Natomiast nieregularne odżywianie ze zbyt długimi przerwami sprzyja pojawianiu się epizodów kompulsywnego objadania.
Najczęściej sprawdza się (zwłaszcza na początku) schemat 5 posiłków – zwykle w formie 3 posiłków i 2 przekąsek, w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny oraz nieopuszczanie żadnego posiłku.
Warto aby posiłki zawierały zarówno białko, tłuszcze, jak i węglowodany, a nie głównie węglowodany (co zapobiega epizodom objadania wywołanym nieprawidłowym składem diety). Powinny też dostarczać wszystkich niezbędnych witamin i składników mineralnych, a w razie niedoborów konieczne jest uzupełnienie ich odpowiednio dobraną suplementacją.

Dzienniczek żywieniowy

Pomocne jest również prowadzenie dzienniczka żywieniowego, gdyż pozwala to na samoobserwację nie tylko spożywanych produktów, ale też związanych z tym emocji oraz dostarcza ważnych informacji służących zmianie zachowania. Pozwala np. wykryć związki pomiędzy stanem emocjonalnym a napadem objadania, a także może pomóc opracować metody samodzielnego ich przezwyciężania.

Dieta jest niezwykle ważna w walce z zaburzeniami odżywiania. Jeśli potrzebujesz porady dietetyka, zadzwoń do naszej rejestracji: 796 122 070. Pomożemy!

Uwaga: ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor



Joanna Zawadzka

Skuteczne leczenie tego zaburzenia odżywiania się wymaga współpracy wielu specjalistów – psychiatry, psychologa, psychoterapeuty i dietetyka.Podstawą leczenia jest leczenie psychoterapeutyczne, a na pewnym etapie terapii ważna jest praca z dietetykiem.

Dlaczego dietetyk?

Dokładny plan żywieniowy pomaga opanować objawy – najpierw ograniczyć, a później wyeliminować epizody kompulsywnego objadania się.
U osób z kompulsywnym objadaniem się istotne jest wprowadzenie regularnych posiłków i przekąsek, zrównoważenie diety pod względem ilościowym i jakościowym. Dzięki temu odżywianie staje się czymś systematycznym, możliwym do planowania.

Kontrola i porządek

Zaplanowana dieta daje poczucie ładu i odpowiedzialności, a więc kontroli sytuacji. Natomiast nieregularne odżywianie ze zbyt długimi przerwami sprzyja pojawianiu się epizodów kompulsywnego objadania.
Najczęściej sprawdza się (zwłaszcza na początku) schemat 5 posiłków – zwykle w formie 3 posiłków i 2 przekąsek, w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny oraz nieopuszczanie żadnego posiłku.
Warto aby posiłki zawierały zarówno białko, tłuszcze, jak i węglowodany, a nie głównie węglowodany (co zapobiega epizodom objadania wywołanym nieprawidłowym składem diety). Powinny też dostarczać wszystkich niezbędnych witamin i składników mineralnych, a w razie niedoborów konieczne jest uzupełnienie ich odpowiednio dobraną suplementacją.

Dzienniczek żywieniowy

Pomocne jest również prowadzenie dzienniczka żywieniowego, gdyż pozwala to na samoobserwację nie tylko spożywanych produktów, ale też związanych z tym emocji oraz dostarcza ważnych informacji służących zmianie zachowania. Pozwala np. wykryć związki pomiędzy stanem emocjonalnym a napadem objadania, a także może pomóc opracować metody samodzielnego ich przezwyciężania.

Dieta jest niezwykle ważna w walce z zaburzeniami odżywiania. Jeśli potrzebujesz porady dietetyka, zadzwoń do naszej rejestracji: 796 122 070. Pomożemy!

Uwaga: ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor

Joanna Zawadzka
24 lipca 2018

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

Jak robić zakupy?

Jak bumerang w kółko powracają tematy w stylu, nie mam co jeść, nie mam gdzie kupić, czy nie umiem zrobić. Dziś pokażemy Wam, jak wyglądają zakupy w Ajwen. Gdy już znajdziemy jakieś miejsce, gdzie można coś…

WIĘCEJ >

Śmietany w Tesco – przegląd asortymentu

Nie rozumiem sensu produktów typu: miks mleczny, ukwaszona emulsja tłuszczowa, kremowy mix. Do czego to zostało wymyślone i w jakim celu? Chcesz olej roślinny - polej oliwą, chcesz coś białego - śmietaną lub jogurtem, albo

WIĘCEJ >

Anemia – jak sobie z nią radzić?

Niedokrwistość to stan chorobowy, w którym dochodzi do zmniejszenia poziomu hemoglobiny, hematokrytu i liczby czerwonych krwinek. Najczęściej występujące rodzaje anemii to: Anemia mikrocytarna –  z niedoboru żelaza (mikrocytarna) Anemia megaloblastyczna – z niedoboru witaminy B12…

WIĘCEJ >

Kompedium wiedzy: cholesterol – część 2

Poznaj prawdę na temat cholesterolu, przedstawiamy dotychczasowe badania na jego temat, które są zbyt mało wiarygodne. Cholesterol nigdy nie był i nie będzie czynnikiem przyczyniającym do zwiększonego zachorowania na choroby serca. Jest to mit powtarzany

WIĘCEJ >