logo
Szukaj
open close
logo
Szukaj
Szukaj

Jak się pozbyć toksyn z warzyw?

Pobierz aplikację

i zacznij pracę nad swoją dietę!

Slider

Tagi

Jak się pozbyć toksyn z warzyw?

jak-zmniejszyc-ilosc-toksyn-w-warzywach-ajwendieta-2-1024x757.jpg

Dowiedz się jak jeść zdrowiej, jak zmniejszyć ilość toksyn w warzywach, jak sprawić by zielona sałata była bardziej odżywcza. Poniżej kilka sprawdzonych sposobów na zdrowsze warzywa i owce.

Rośliny akumulują azotany głównie w liściach oraz w organach spichrzowych, należy więc szczególnie uważać przy uprawie warzyw liściowych (sałata, kapusta, szpinak) oraz tych gdzie zjadamy organ spichrzowy (burak, pietruszka, pasternak, marchew). Przy uprawie warzyw, w których zjadamy owoc (z botanicznego punktu widzenia) lub nasiona – (ogórek, pomidor, fasola, groch) nie musimy aż tak uważać na azotany, ponieważ owoc czy nasiona- to organ rozmnażania, czyli przetrwania gatunku jest priorytetem życiowym roślin, a co za tym idzie rośliny nie będą w tych organach akumulować szkodliwych substancji.

Co należy zrobić aby zmniejszyć zawartość azotanów w warzywach kupionych

  • Kupując warzywa należy zwrócić uwagę czy nie są one uszkodzone, poobijane- wszelkie uszkodzenia po zbiorze powodują stres, a co za tym idzie mniejszą aktywność reduktazy azotanowej oraz wydzielanie się wielu substancji szkodliwych dla organizmu człowieka.
  • Warzywa przechowujemy w lodówce, w odpowiedniej wilgotności- warzywa liściowe zwilżamy wodą.
  • Przed zjedzeniem wystawić na pół godziny na słońce (światło reguluje aktywność reduktazy- im go więcej tym jej większa aktywność).
  • Warzywa na sałatkę kroimy bezpośrednio przed zjedzeniem, nie przechowujemy pokrojonych warzyw, ponieważ ich uszkadzanie (czyli krojenie też) powoduje stres o czym pisałam już w pierwszym punkcie.
  • Przygotowując kalafiora lub brokuła, odcinamy do zjedzenia tylko same róże, nie zjadamy zgrubiałej łodygi- tam się akumuluje najwięcej azotanów, nie zjadamy głąba z kapusty, często w samej kapuście jest dopuszczalna zawartość azotanów, w głąbie kilkakrotnie przekracza normę!!!
  • Krojąc kapustę pamiętamy, że najmniej azotanów zawierają końce liści, im bardziej zbliżamy się do głąba, im bielsze i grubsze są liście tym azotanów jest tam więcej
  • Kupując zioła w doniczce nie dodajemy ich od razu do potraw, należy odczekać minimum dwa tygodnie podlewania ich samą wodą, żeby zdążyły zredukować wszystkie nawozy (takie rośliny nawożone są niestety dolistnie).

Fragment artykułu udostępnionego przez Annę Hostyńską

JAK USUNĄĆ TOKSYNY Z WARZYW 

w ten sposób usuniesz toksyny zewnętrzne.

  • Mycie w occie (woda musi mieć odczyn kwaśny) 3-5 min – namoczyć (może pomóc usunąć bakterie), na 1 litr – ½ szklanki octu (najlepiej jabłkowego) lub kwasku cytrynowego 2-3 łyżki.
  • Wylewamy wodę.
  • Wlewamy nową z sodą oczyszczoną 3-5min (odczyn zasadowy). Na 1l – 1-2łyżki sody oczyszczonej. Najpierw kwaśny później zasadowy.
  • Woda po płukaniu może stać się mętna, żółtawa czy z tłustym kożuchem.
  • Płuczemy, szorujemy, suszymy, wkładamy do lodówki.
  • Na 30 minut przed spożyciem – kładziemy na parapecie (reduktaza azotanowa).

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor



Iwona Wierzbicka

Dowiedz się jak jeść zdrowiej, jak zmniejszyć ilość toksyn w warzywach, jak sprawić by zielona sałata była bardziej odżywcza. Poniżej kilka sprawdzonych sposobów na zdrowsze warzywa i owce.

Rośliny akumulują azotany głównie w liściach oraz w organach spichrzowych, należy więc szczególnie uważać przy uprawie warzyw liściowych (sałata, kapusta, szpinak) oraz tych gdzie zjadamy organ spichrzowy (burak, pietruszka, pasternak, marchew). Przy uprawie warzyw, w których zjadamy owoc (z botanicznego punktu widzenia) lub nasiona – (ogórek, pomidor, fasola, groch) nie musimy aż tak uważać na azotany, ponieważ owoc czy nasiona- to organ rozmnażania, czyli przetrwania gatunku jest priorytetem życiowym roślin, a co za tym idzie rośliny nie będą w tych organach akumulować szkodliwych substancji.

Co należy zrobić aby zmniejszyć zawartość azotanów w warzywach kupionych

  • Kupując warzywa należy zwrócić uwagę czy nie są one uszkodzone, poobijane- wszelkie uszkodzenia po zbiorze powodują stres, a co za tym idzie mniejszą aktywność reduktazy azotanowej oraz wydzielanie się wielu substancji szkodliwych dla organizmu człowieka.
  • Warzywa przechowujemy w lodówce, w odpowiedniej wilgotności- warzywa liściowe zwilżamy wodą.
  • Przed zjedzeniem wystawić na pół godziny na słońce (światło reguluje aktywność reduktazy- im go więcej tym jej większa aktywność).
  • Warzywa na sałatkę kroimy bezpośrednio przed zjedzeniem, nie przechowujemy pokrojonych warzyw, ponieważ ich uszkadzanie (czyli krojenie też) powoduje stres o czym pisałam już w pierwszym punkcie.
  • Przygotowując kalafiora lub brokuła, odcinamy do zjedzenia tylko same róże, nie zjadamy zgrubiałej łodygi- tam się akumuluje najwięcej azotanów, nie zjadamy głąba z kapusty, często w samej kapuście jest dopuszczalna zawartość azotanów, w głąbie kilkakrotnie przekracza normę!!!
  • Krojąc kapustę pamiętamy, że najmniej azotanów zawierają końce liści, im bardziej zbliżamy się do głąba, im bielsze i grubsze są liście tym azotanów jest tam więcej
  • Kupując zioła w doniczce nie dodajemy ich od razu do potraw, należy odczekać minimum dwa tygodnie podlewania ich samą wodą, żeby zdążyły zredukować wszystkie nawozy (takie rośliny nawożone są niestety dolistnie).

Fragment artykułu udostępnionego przez Annę Hostyńską

JAK USUNĄĆ TOKSYNY Z WARZYW 

w ten sposób usuniesz toksyny zewnętrzne.

  • Mycie w occie (woda musi mieć odczyn kwaśny) 3-5 min – namoczyć (może pomóc usunąć bakterie), na 1 litr – ½ szklanki octu (najlepiej jabłkowego) lub kwasku cytrynowego 2-3 łyżki.
  • Wylewamy wodę.
  • Wlewamy nową z sodą oczyszczoną 3-5min (odczyn zasadowy). Na 1l – 1-2łyżki sody oczyszczonej. Najpierw kwaśny później zasadowy.
  • Woda po płukaniu może stać się mętna, żółtawa czy z tłustym kożuchem.
  • Płuczemy, szorujemy, suszymy, wkładamy do lodówki.
  • Na 30 minut przed spożyciem – kładziemy na parapecie (reduktaza azotanowa).

Uwaga – ważne informacje, przeczytaj zanim zastosujesz lub skopiujesz.

Autor

Iwona Wierzbicka
14 maja 2015

Tagi

Pozostaw komentarz

Trzeba się zalogować, aby dodawać komentarze.

Podobne tematy

Radio Opole wiosną – witaminki po zimie

Na temat nowalijek, witamin, zdrowego stylu życia rozmawia z Iwoną Wierzbicką w Radiu Opole - Wiesław Kolbusz. Jak często jeść, co z tymi nowalijkami, co z witaminami.

WIĘCEJ >

Współcześni paleo myśliwi

Paleo = mięso? Tak i nie. Umówmy się, mięso potrzebne jest nie tylko w diecie paleo. Przecież wszyscy jedzą mięso (oprócz wegan/wegetarian/frutarian itd.). Poza tym w diecie paleo nie je się głównie mięsa, my jemy…

WIĘCEJ >

Radio Opole – Zdrowo na wiosnę

Iwona Wierzbicka dla Radio Opole o tym jak zmienić swój styl życia na zdrowy, jak dobrać aktywność fizyczną, jakie produkty wybierać. Dowiedz się jak walczyć ze stresem dzięki odpowiednim doborze wysiłku i prawidłowej, zdrowej diety.

WIĘCEJ >

-23 kg w 2 miesiące – możliwe?

W moim gabinecie pojawił się mężczyzna z wagą 155 kg. Jego marzeniem było schudnąć bez głodu i usiąść na rowerze. Niestety nie produkują rowerów pod taką wagę. Zresztą wiele urządzeń ma ograniczenia wagowe, nawet windy….

WIĘCEJ >